martes, 26 de marzo de 2013

PSICOMOTRICITAT RELACIONAL



Els alumnes són xiquets d’infantil, d’uns 3-4anys. Hi ha alumnes més actius i que no poden estar-se parats i uns altres que són mes pacífics i més harmoniosos. Com a una classe normal, podrem encontrar xiquets i xiquetes  amb diverses personalitats.
Encontrem materials diversos, per a fer moltísimes activitats, tots els materials que criden l’atenció i motiven als xiquets, ja que són amb molts colors. Trobem globus, xurros de goma espuma, caixes, mantes, colxonetes, espatlleres, aros, pilotes de diferents tomanys, papers, espills... alguns ordenats per racons, altres ordenats per tot l’espai de l’aula. Amb espai suficient per a que els xiquets corren i per a que es mouen com ells volen.
Amb la psicomotricitat relacional s’estableix un temps per a que el xiquet faça el que vulga, sense establir un cert temps per a fer unes i un cert temps per a altres, amb la psicomotricitat relacional el xiquet farà el que vulga, inclòs si es cansa pot parar de fer exercici i de jugar i pot llitar-se a descansar fins que li torne a apetir jugar. Quan la mestra veu que el temps s’ha acabat s’ho diu als nens i tots recullen.

No hay comentarios: