Assemblea i rutines: A l’assemblea que la farem a l’estora,
treballarem la convivència en grup,
iniciarem els hàbits socials i els jocs de grup, presentarem el que anem
a fer a la classe i les novetats que hi ha, com per exemple poden ser els
projectes que anem a fer etc.. Passarem
llista, parlarem tots els dies de les normes de convivència, repassarem el
nostre programa de modificació de conducta, per que adquireixen les normes i
els hàbits que treballem a l’aula.
A
més ens contaran aquelles coses que volen compartir amb la classe, de les seues
experiències personals, els que han desdejunat etc...
Respecte
a les rutines que ja les treballarem amb el programa de modificació de
conducta, que tindrà aspectes medi ambientals, treballarem coses com que només
arribar penjaran l’abric i tothom anirà a l’estora i s’asseuran de bona manera
i respectant els companys. A més serà una rutina l’aspecte de tots els matins
només aplegar es farà l’assemblea.
Es
farà a l’inici de la classe ja que parlarem del que anem a fer durant tot el
dia.
Jocs:
Treballarem els jocs ja que és una activitat que proporciona plaer i diversió i
també perquè el sistema educatiu actual considera el joc com un recurs
metodològic per a la instrucció durant l’etapa infantil, i l’activitat lúdica
com una necessitat bàsica de la infància.
Treballarem
diferents tipus de jocs com són el joc motor, el joc d’experimentació i
d’activitats exploratòries, el joc de representació o simbòlic i el joc
cooperatiu.
Iniciació a la
lecto-escriptura: Treballarem l’iniciació a la lecto-escriptura
ja que a la llei es obligatori iniciar-los en aquest aspecte, el que farem amb
activitats que desenvolupen la seua motricitat fina i també amb jocs per a que
poc a poc, tant en grups com individualment s’interessen per aquest aspecte i
aprenen amb ganes i alegria. Es diferenciaran les grafies de les lletres de
altres aspectes.
Iniciació a habilitats
lógic-matemàtiques: Treballarem l’iniciació a les
habilitats lógic-matemàtiques ja que a la llei es obligatori iniciar-los en
aquest aspecte, això ho aconseguirem amb jocs i amb fitxes animades per a que
desenvolupen la seua capacitat fina. Treballarem amb diversos materials per a
desenvolupar no soles els números sinó problemes lògics adaptats per a xiquets
i també treballarem la geometria on amb diferents formes treballarem aspectes
com l’altura, les formes...
Psicomotricitat:
Aquest és un taller imprescindible per al qual contarem amb un espai a soles
per a practicar-la amb diferents recursos. Es imprescindible ja que cal
familiaritzar els xiquets amb el esport i que amb jocs i pràctiques que
desenvoluparan les seues habilitats motrius, tindran consciència de que és bo
fer esport tindran constància i la rutina per practicar-lo algunes vegades
sense que ningú li ho demane. Amb aquesta activitat coneixeran el seu propi cos
i el dels demés, volem afavorir el domini del moviment
corporal per facilitar la relació i la comunicació que el nens estableixen
entre ells, el món i els objectes.
Anglès:
Farem anglès ja que al Decret 38-2008 ho diu: “Descobrir l’existència d’altres
llengües en el marc de la Unió Europea, i iniciar-se en el coneixement d’alguna
d’estes” i cal:
1.
El descobriment progressiu de nou lèxic i de noves i genuïnes estructures
gramaticals, entonació i pronunciació.
2.La
comprensió de la idea global de textos orals en situacions habituals d’aula i
quan es parla de temes coneguts i predicibles.
3.El
coneixement progressiu del funcionament de la llengua oral amb curiositat i
interés pels seus aspectes diferencials respecte a les llengües
cooficials.
4.
L’interés per participar en interaccions orals en les rutines i situacions
habituals de comunicació.
Ho
farem amb jocs que activitats que canviaran cada 25 minuts.
Relaxació:
Farem relaxació després del pati ja que els xiquets tornen molt cansats i cal
relaxar-los. Farem activitats de relaxació en la que entraran coses com la risoterapia
adaptada a l’educació infantil, amb conta contes etc.
Temps lliure: Li
donarem un temps lliure ja que així podran desenvolupar les seues capacitats,
donant-li confiança en que facin el que vulguen. Les capacitats cal
desenvolupar-les i cal que nosaltres li donem tots els medis per fer-ho, damunt
si lis donem confiança es sentiran segurs sense cap tipus de por.
Racons: Els racons
són una proposta metodològica que fa possible la participació activa del
xiquets en la construcció dels seus coneixements, els portaran a terme a l’aula
ja que potencia les necessitats i les ganes d’aprendre dels xiquets , desenvolupa
l’esperit de recerca i afavoreix l’ utilització de diferents tècniques i estratègies
per trobar solucions als problemes i els fan treballar autònomament, entre
altres coses. L’aula estarà organitzada per racons. El racó de la natura, de la
plàstica, de la lògica, racó saludable, racó dels sentits i de la música. Així
podran anar canviant de racó segons grups, ja que es aconsellable que es mouen
per grups, per a que el racó no es trobe saturat de gent. A cadascú d’aquestos
racons es desenvoluparan activitats variades amb diferents graus de dificultats
per atendre la diversitat, hauran propostes de treball individual, en grup o en
parelles.
Tallers: Anem
a fer tallers ja que participaran pares i mares sempre que es puga, i també ho
faran els distints membres de la comunitat educativa, són importants ja que amb
ells s’aprenen tècniques determinades, adquireixen hàbits de respecte, neteja i
ordre, aprofitarem diferents materials i sempre que siga possible els
reciclarem. Amb els tallers s’enforteix la memòria i l’atenció, es fan
activitats multi sensorials i motiven molt als xiquets.
Els
tallers seran diferents al llarg del curs, per a que desenvolupen diferents
capacitats i per a que a la fi de cadascú tinguen un treball fet per ells que
podran conservar i portar-se a casa el que els farà sentir-se bé i amb alegria
i il·lusió. També ajudaran a seguir instruccions sistematitzades i dirigides
que com poc a poc va pujant la dificultat desenvoluparan millor l’aspecte de
millorar en la feina.
Expressió corporal o llenguatge
corporal: És important ja que segons el Decret 38-2008
descobreix la experimentació de gestos i moviments com recursos corporals per a
l’expressió i la comunicació. S’utilitza
amb l’ intenció comunicativa i expressiva segons les possibilitats motrius del
propi cos en relació a l’espai i temps. Treballarem la representació espontània
de personatges, fet i situacions individuals i compartides. Treballarem les activitats de dramatització, balls, jocs simbòlics i altres jocs d’expressió
corporal.
Religió: La
religió es donarà ja que està inclosa d’acord amb la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, de Educació. Els pares o
tutors sempre podran decidir si els seus xiquets donaran o no la religió, en
cas que no es crearà una activitat alternativa. Sempre sense cap tipus de
discriminació.
Informàtica: Es
donarà una classe d’informàtica en la que s’utilitzaran diferents recursos de
tecnologies de la informació i de la comunicació, ja que cal segons el Decret
38-2008 l’apropament a les produccions
TIC breus i senzilles i la iniciació en l’ús dels instruments TIC. aquestes tecnologies poden ser de gran profit per a la xiqueta i el
xiquet d’Educació Infantil utilitzant- les en este àmbit com a recurs didàctic
i projecció de futur.
·
Segons tots aquestes àmbits
de l’horari es desenvoluparan diverses activitats per fer unitats didàctiques,
amb les que jugarem, observarem, experimentarem, descobrirem i aprendrem fent.
·
Totes les activitats com les
iniciacions a les habilitats lògic-matemàtiques i a la lecto-escriptura, l’anglès,
la religió i l’informàtica tindran jocs relacionats amb aquestes conceptes per
a que les classes no siguin avorrides i per a que es troben amb atenció. Canviarem d’activitat cada 25 minuts ja que
és el màxim que poden estar prestant atenció, es canviarà d’activitat en tots els moments, tant com en l’assemblea com en
la religió, els tallers etc, es a dir, en tots.
No hay comentarios:
Publicar un comentario